..Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option.

tirsdag den 15. april 2014

(Gid klokken var) 5 om morgenen

Jeg kan ikke lide når klokken er 17.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har aldrig brudt mig om det. Det er en irriterende mellemting mellem eftermiddag og aften, og man gider aldrig at være ude klokken 17, for så skal man alligevel snart hjem og spise - det er måske dér hele irritationen omkring klokkeslættet er opstået.

Det hele er blevet så kontinuerligt, at det på en måde er gået i stykker. Jeg kan mærke spændingen i at vi snart er færdige med 3.g, med gymnasiet. Den kontinuitet, som ellers har præget min hverdag, mit skoleliv og min fritid er nu blevet så sammensmeltet at jeg ikke kan skille det ad.  

Jeg gider ikke at lave afleveringer mere.
Jeg gider ikke timerne mere.
Jeg gider ikke at forårsvejret byder så meget blæst.

Så derfor sover jeg,
drikker jeg,
ter mig,
hygger mig -

og venter.

For der er altid noget, som er værd at vente på og hele denne process, som jeg gennemgår nu, som jeg sidder fast i, er egentlig blot en ventetid - men har hele livet ikke været det indtil videre?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Pages