..Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option.

torsdag den 15. august 2013

På eet år

Okay, okay, okay. Jeg har en masse tanker, følelser og opdateringer, som har brug for at komme ned på skrift.

Jeg ved godt at jeg ikke skriver tit og at jeg ikke har skrevet længe. Jeg har haft en periode, hvor jeg har haft brug for at samtale frem for at køre skriftlig monolog med mig selv. I dag havde jeg første skoledag i 3.g. Nu går jeg fandme i 3.g. I dag for et år siden, stod jeg op tidligt af helveds til. Jeg havde lagt tøj ud, som jeg skulle have på til min første skoledag i Aalborg. Jeg mødte ansigter, som jeg ikke kunne holde styr på og jeg forestillede mig selv i alle vennekredse og menneskegrupper og fantaserede om hvor jeg mon passede til, og hvem som kunne 'overtage' Amandas plads i mit liv - en rolle, som virkede uerstattelig (og også har vist sig at være, men på en god måde). Amanda er jo uerstattelig, men jeg manglede en veninde eller veninder, som jeg kunne holde mig ajour med og som jeg kunne betro mig til.

Om aftenen lå jeg og snakkede med alle mine venner og veninder over telefon, om hvordan det havde været og jeg havde ikke forestillet mig og ikke anet hvor eller hvordan jeg skulle ende ud, her et år efter. Og der har været op og nedture. Der har været et savn til København, til mine gamle vennekredse, til min familie og ikke mindst et forfærdeligt savn til Jonas. Jeg er aldrig rigtig kommet mig over ham, og jeg har ikke anet hvordan jeg skulle bære mig ad med at komme i et nyt forhold, hvor det hele har føltes som det gjorde med Jonas.

Jeg har gået til psykolog og jeg har været helt nede i kælderen. Jeg har været oppe og festet og mødt en helveds masse nye mennesker, fået nye venskaber og flyttet sammen med Marie og Karen. Det har været et vanvittigt år, hvor jeg igen har bevidst for mig selv at jeg godt kan. Jeg kan fandme godt.

Og nu sidder jeg her, et år efter. Jeg havde min første skoledag igen i dag og det har været stille og roligt. 3,5 timers skole og efterfølgende har jeg hygget med Marie og Karen hele dagen. Marie er småsløj, så jeg gik ned og købte Strepsils og Panodil til hende, for igen mindede jeg mig om, at der kun skal een god gerning til at bekræfte folk om at man elsker dem.

Desuden passer jeg Ozzy, som er Elli og Rasmus' fritte. Vi har det sjovt og han er en bølle og pigerne hader ham, men det er okay! Og så har jeg sgu været på ferie i Spanien og Frankrig, men det må jeg skrive om i morgen (skriv nu i morgen, Johanne!)

Ozzy og jeg

Sommerhuset i Ségures





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Pages