..Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option.

søndag den 24. februar 2013

GIRL, INTERRUPTED

Jeg har skrevet seks blogindlægs i år. I år. På dette tidspunkt i 2011 havde jeg skrevet 111 indlæg. I 2012 var det 28 indlæg. Men i år er det 6. Seks indlæg, som i mine øjne har været kortfattede og tomme. Følelsesforladte og med en evig fokusering på hvad man må skrive og hvad man ikke må skrive.

Og det er mærkeligt, for jeg føler at mine tanker har udviklet sig. At jeg spekulerer meget mere over tingene nu, i forhold til hvad jeg gjorde for to år siden. Og jeg har udviklet mig. Jeg er blevet mere privat, i al fald, hvilket måske også har meget at sige i denne sammenhæng. Havde bloggen været privat og et lille hjørne af internettet, havde jeg jo slået mig løs - det gjorde jeg i hvert fald dengang det bare var en lille flække og hver eneste besøg på siden, fik mig til at gå i panik over hvem af mine nærmeste, der mon havde fundet sig frem til mine ord og følelser.

Jeg ved ikke om det er for at opretholde et syn på mig. Et syn jeg har på mig selv, for det første. Men ærlig talt kan jeg bedre lide at læse igennem mine vanvidstanker og følelseskaos, som vendte mit liv og mit sind på vrangen i 2010 og 2011. Dengang der var ild i mig, og jeg brændte af had, kærlighed, glæde og sorg.

Jeg ved godt at jeg er blevet ældre, at jeg er blevet varsom og at jeg ikke falder i med begge ben længere. Jeg udleverer ikke mig selv mere, på den måde, som jeg gjorde før og jeg har aldrig tænkt mig at gøre det igen. Jeg var følsom og sårbar og i en position, som jeg ved gud ikke bryder mig om at være i.

Men jeg har stadig ord i mig. Og mine tanker brænder op og jeg kan smage dem på tungen, men det er aldrig helt som om at de vil ud. Som om at de kommer ud. Så derfor bliver de i mine tanker og svæver rundt i hovedet på mig, indtil jeg når til et punkt hvor jeg bliver så stresset og frustreret at jeg igen giver mig til at skrive.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Pages