..Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option.

søndag den 16. september 2012

Luksusproblemer

Jonas og jeg har siden tidernes morgen snakket om at få en kat.

Kort talt står der i vores lejekontrakt at vi ikke må have kæledyr, selv om selve bygningen tillader kæledyr. Dette har vi gået og spekuleret lidt over i noget tid, og jeg valgte så at skrive til vores udlejer at vi ønskede at adoptere en kat fra kattens værn og at vi nok skulle sørge for at den ikke kradsede i panelerne eller efterlod andre mærker. Og om "Ingen husdyr" derfor inkluderede en lille kat.

Dertil svarede hun "Desværre ingen kæledyr". Jeg ringede efterfølgende til hende, fordi at vi også skulle snakke om andre ting mht. nogle håndværkere og så videre. Jeg spurgte meget høfligt om jeg kunne få forklaring på at vi ikke måtte få kat.

"Jeg synes at det er synd for en kat at skulle bo i lejlighed". Jo, ja. Det forstår jeg da på sådan vis også, men hvis katten er indekat, og det er jo ikke fordi at vores lejlighed er minimal, og hvis vi leger nok med den og elsker den, er det så ikke bedre for en kat at bo her, i stedet for på et internat? Og er det ikke fair nok at have den holdning, men at lade vær med at lade den gå ud over andre mennesker?

Ikke for at sige noget ondt om vores udlejere, de er fantastiske. Jeg ønsker mig bare sådan en kat. At kunne give en kat et dejligt liv og få mit første rigtige kæledyr. Nu ved jeg ikke om der er mere jeg kan gøre..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Pages