..Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option.

onsdag den 12. oktober 2011

Nyklippet, nysplittet

Jeg tog til frisøren i dag. Fik tidligt fri fra skole og gik ind i den muligvis mest up-tighte frisør i hele Københavnsområdet. Jeg spurgte om prisen på et simpelt frisureklip og fik smidt svaret "505 kroner" i hovedet, hvorpå jeg svarede "Shit det er dyrt" Damen kiggede på mig, som var jeg en eller anden proletar af værste slags. Hun sagde dog at jeg kunne blive klippet klokken 13 af en elev for 200 kroner, hvilket jeg takkede ja til. Jeg var hjemme på et kort visit og frygtede at eleven var ligeså snerpet, som ejeren af frisørsalonen, men kom glædeligt derned til et andet indtryk. En ung pige på 21, som straks beundrede og komplimenterede min stil og begyndte at snakke om koncerter på Stengade og Rust. Hvilken fantastisk kvinde. Jeg sagde at der var frit slag i håret, så længe det ikke blev sindssyg kort, da jeg prøvede at vokse det langt. To timer, og nogle dybe og personlige samtaler senere gik jeg ud af frisørsalonen. Hun var virkelig et rart menneske.

Nå, mit hår er blevet fint og jeg er nu egentlig glad for at jeg valgte at blive klippet. Kunne ikke holde det andet ud længere. Følte mig ufeminin og opgivende, da det efterhånden var blevet ret langt og uden det mindste syn af frisure. Fantastisk. I går snakkede jeg med Jonas i en god times tid, hvorefter min mobil var ved at dø af strømmangel, og jeg var nødt til at lægge på. Min oplader ligger stadig i Aalborg.. Suk. Vi kom endnu engang til at snakke om flytningen til Aalborg og tanken er stadig skræmmende og stor, men jeg har besluttet mig for at jeg vil nyde hvert øjeblik jeg har i København indtil sommerferien. Der er simpelthen ikke andet for! Og nu sidder jeg bare her og laver alt andet end den NV-rapport, som jeg egentlig burde lave. Har brugt min dag på at spille tetris, høre musik, blive klippet og skrive med ham den søde. Overvejer stærkt at tage en lur.. Bare indtil vi skal spise. Så er jeg jo også veludhvilet og frisk til at skrive NV. As if.

Nå, her er et "Før og efter"-billede. 
Jeg regner med at jeg får taget mig sammen og tager nogle bedre af det nye garn..

1 kommentar:

  1. Den nye frisure er rigtig flot! Kan godt lide din stretch forresten :-)!

    /Sofie
    www.soedesofieskriver.blogspot.com
    www.sofieskriverhistorier.blogspot.com

    SvarSlet

Pages