..Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option.

torsdag den 19. maj 2011

Glædesdag

I dag har været en fantastisk dag, bortset fra at vi ikke fik lov at sove længe, som jeg ellers havde troet. I stedet fik jeg skrevet min dansk synopse og brændt de DVD'er censor og Marianne skulle bruge. Ja. Og så tog jeg hjem. For anden gang i år, tog jeg hjem før tid. (Tredje hvis man tæller min rygeadvarsel med, schh..). Holme, Ahrens og Sussi tog også hjem, og togturen gik med skænderier, How I Met Your Mother og dybe samtaler. Det var faktisk hyggeligt. Og nu er jeg i København. For første gang i en måned. Da jeg kom hjem, var alt ligesom det plejer at være: mit værelse var skinnende rent grundet min mor, The Cure stormede ud af surround sounds-anlægget og lejligheden var tilrøget. Min mor indgik en deal om at gå med ned i Candy Kiosken med mig, hvor vi købte smøger og slik på min regning. Det var en skøn velkomst. Kaffe, smøger, musik og de gamle. Amanda Høy ringede også og vi snakkede i små 32 minutter om hvor glædefuldt livet er. Det var bekræftende. Jeg har savnet hende. Jeg ringede også til Bille. Vi har ikke snakket sammen i årtier. Sådan føles det i hvert fald. Hele sidste år så jeg ham dagligt. I weekenderne hang vi ud og hele min forfærdelige sommerferie, var han der for mig. Han tog den ikke. Jeg kiggede længe på min telefon, og overvejede at ringe til ham igen. Det gjorde jeg ikke. Uanset hvad der er gået af ham eller det venskab vi havde, er det ikke noget jeg gider at bruge min energi på mere. Jeg savner ham og jeg husker ingen årsag til at vi kan have blevet uvenner. Det er vi heller ikke, sagde han sidst vi snakkede, han har bare travlt. Ja ja, gymnasielivet og nu er jeg jo også flyttet. Alt bliver ligepludseligt uoverskueligt, vel. For helvede.

Endnu engang har jeg fået set mig en hel sæsons "How I Met Your Mother" indenfor een uge. Så nu sidder jeg og hører Under Byen. Jeg fik en pludseligt lyst. I dag har jeg også fundet ud af at Bon Iver kommer til Danmark (!). Så nu går den næste tids økonomi på:


  • Bon Iver billet - 300,-
  • P-piller til de næste 3 måneder - 240,-
  • Roskilde billet - 1750,- (?)
  • Smøger
  • Togbillet til Maribo - 400,-
  • Øl
  • Red Dead Redemption (Undead Nightmares) - 100,
For helvede, jeg kommer i pengenød. Jeg glæder mig til at kunne arbejde. Suk.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Pages