..Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option.

torsdag den 14. april 2011

Underligt tomt

Før aftensmaden lagde jeg mig ind på mit værelse. Uden computer, uden musik, uden tv, uden noget. Jeg lå bare og tænkte. Jeg så sekundviseren på mit ur bevæge sig langsomt fremad, for at påminde mig om evigheden - stilheden. En smerte ramte mig, da jeg lå dér og så på uret. "Sådan kommer mine hverdage til at blive", tænkte jeg. Selvfølgelig gør de ikke det, det ved jeg da også godt selv, men jeg kan slet ikke holde tanken ud om at ikke at have en roomie, ikke at lytte til larm på gangen, ikke at kunne vælte rundt mellem mennesker hver dag og nat. Jeg ved slet ikke hvordan jeg kommer til at klare mig uden efterskolen. Det hele virkede så bittert og tomt, da jeg lå dér i min seng på et ellers så rart værelse. Jeg kom til at tænke på Werner, den idiot. En idiot, som jeg kommer til at savne smertefuldt meget i min hverdag, når vi stopper. Jeg kom også til at nævne over for min mor og Henrik, at nu var der jo kun 2 måneder tilbage og så.. Jeg ved sgu ikke. Det er fandme svært at forholde sig til. Selvfølgelig vil jeg også videre. Jeg vil være student og fuld hver weekend og blive en del af det gymnasielle liv mine venner har levet de sidste års tid. Men jeg vil også stadig være et uønsket blomstebarn med en roomie som spiller guitar og med mennesker omkring mig - døgnet rundt. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til at det er ved at være slut. Min huslærer påmindede os også om at vi skulle til at tømme ud af vintertøjet i vores skabe, da det ville være nemmere når vi stoppede. Det var ikke en tanke jeg, eller resten af huset, havde lyst til at tænke på. Heldigvis ved jeg at Holme kommer til at præge min hverdag de næste mange år også. Den tanke sætter et smil på mine læber. 

Nå, men jeg har rigtig været 'kreativ' med mit værelse i dag (synes jeg selv). Jeg er begyndt at føle mig mere tilpas herinde, end jeg nogensinde har følt på et værelse. Udover V5, mig og Majas værelse, altså. Her er stadig tomt, fordi at alle mine plakater, billeder mm. er på efterskolen, men det begynder at ligne noget.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Pages