..Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option.

torsdag den 2. september 2010

Gaveregn

Atmosfæren på efterskolen er som en sjæl. Som en ekstase. Jeg elsker at være her og frygten om at sidde på mit værelse alene trænger ind, når tanken om at skulle hjem på weekend popper op i mit hoved. Jeg indrømmer blank at min morgenfriskhed ikke er på det øverste mere. Jeg tror at mange i huset er lykkelige over det. Alle ligger næsten syge, det er vanvittigt. Jeg er en synder, brænd op. I går blev jeg overstrømmet - i gaveregn og ros. Jeg var rørt på en næsten melankolsk måde. Hvordan skal jeg kunne takke? En masse fra huset havde læst min novelle, som er en fristil vi har fået for. Og de kommentarer jeg fik! Damn. Jeg har aldrig oplevet lignende. Jeg forstår ikke deres overraskelse, deres overstrømmelse af smukke ord. Har jeg et forskruet sind? Jeg bøjer mig i støvet for deres kommentarer, gid jeg kunne give dem alle sammen det samme igen! Lige nu sidder jeg på mit værelse. Eller "mit" værelse, for det er inde hos Misha, hvor jeg heldigvis langsomt er flyttet ind. Jeg er begyndt at snakke med Emilie, og det er faktisk ikke så slemt, som jeg frygtede. Jeg klinger måske ikke 100 % med hende, men som jeg har sagt fra starten af, er hun jo en skide sød pige.

Flugten æder mig op indefra. Jeg skal undgå, jeg skal skjule og jeg skal flygte. Hvorfor skal det hele være så besværgeligt? Bortset fra det, skal jeg nu også forholde mig til at en masse fra efterskolen læser min blog (oh shit, oh shit). Jeg er bange for at de finder ud af hvor forskruet mit sind har været (er?), hvor langt nede jeg har været i kulkælderen. Død og helved

1 kommentar:

  1. Søde Johanne, du er, og har heller ikke været forskruet i hovedet :)
    Du er teenager, og på den helt rigtige måde! Hvis du ikke havde været nogle situationer igennem, som har fået dig ud i nogle sindsstemninger du ellers ikke var kommet i, så havde du ikke været den du er og den du bliver.
    Ubehagelige tanker og ubehagelige handlinger skal til. Man er nødt til at vælge noget fra, for at vælge noget til.

    Håber at du har det fantastisk på efterskolen!
    KRAM fra Heidi/brokke bolle + to glas rødvin, og alt for meget bagklogskab ;)

    SvarSlet

Pages