..Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option.

onsdag den 25. august 2010

Svindel og bedrag

Du hænger i værelset ved siden af. Et stort billede af dig er smidt op på væggen. Måske er det for at minde mig om den skændsel du har bragt med dig? Den forvirring du gav mig. Jeg havde lykkeligt glemt dig. Glemt alt om dig og dit bedrag, din manipulering og din opdigtede kærlighed. Ja dig, dig, dig, dig! Du  er en skændsel og jeg holder af dig, så du ikke drømmer om det. Hvornår ses vi igen?

I går var det 10 måneder siden min far døde. Jeg gik i baglås da jeg fandt ud af det. Hadede mig selv for at tænke på det og derefter for ikke at have lagt mærke til at det var den 24. Lortedag. Jeg vil besøge hans grav. Jeg savner den. Jeg savner den følelse jeg får når jeg træder ind på kirkegården: spænding, glæde og sorg. Følelsen af at løbe op af stierne på den øde plads. Det er mærkeligt at vende sig til at det ikke er alle der kender til min fars død. Det er skræmmende. Nogle gange prøver jeg at gøre det helt åbenlyst for folk, mens jeg andre gange prøver at gemme det helt væk. Det er ikke noget jeg selv vil bringe på bane, men det hender. 

Anna fik lavet snakebite i går, de klæder hende rigtig godt. Jeg er begyndt at frygte min mors reaktion på mine piercinger. Nu hvor vi er begyndt at snakke sammen igen ordenligt og vi ikke er uvenner er det ikke lige frem det klogeste at gøre. Men på den anden side er hun stadig ikke min mor. Jeg savner hende ikke engang, det skræmmer mig. Jeg savner en der ikke eksisterer mere, men elsker distancen mellem den nærmeste. Jeg er et forfærdeligt menneske. Bundet af friheden i en ekstase. 

..og dog smiler jeg igen! Hele tiden. Det ligger dybt i mig nu!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Pages