..Never allow someone to be your priority while allowing yourself to be their option.

lørdag den 26. juni 2010

Trangen til at skrive; endelig at udtrykke

Endnu en dag på Kreta. I dag stod jeg modbydeligt tidligt op og opdagede at vejret var forfærdelig smukt. Himmelen var blå og skyfri og solen skinnede med et gulligt skær ud over poolen og det koralblå hav. Jeg gik i bad og røg, rastløst, dagens første smøg. Dagen var begyndt og det så lovende ud. Ea stod op lidt efter mig og afbrød mit længe ventede øjeblik alene. De følgende timer lå vi og stegede i solen og badede.

"Vandet har altid været mit rette element", sagde jeg til Ea, som stod ved kanten af poolen og frygtede kulden. Jeg føler at jeg kan danse igennem vandet, flytte mig elegant, som havde jeg aldrig bestilt andet. Omkring klokken fire begav vi os ud i byen. Her fandt vi en lille cafe, som bød os kaffe, kage og i mit tilfælde parisertoasts. Jeg kom til at tænke på Benjamin, som var han et fjernt minde. "Only cheese and ham?", spurgte den græske betjener mig. "What else?", grinede jeg. Det ville være lige noget for Benjamin. Sprøde tynde skiver, to stykket skinke og smeltet ost. Jeg ville ikke have haft noget imod at bestille for ham, da jeg kender hans svaghed for mundtlig engelsk, selv om han gør det flot. Jeg nægtede at bestille for Ea.

Jeg har levet mig ind i min bog. Jeg læser når jeg får muligheden, selv når det ikke lige er min tur i Uno, hiver jeg den lige op på bordet. Jeg frygter at mangle læsestof. Ud af de 600 sider der er, mangler jeg kun 150. Skuffende.

Udsigten udover poolen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Pages